niedziela, 10 kwietnia 2016

Przepis na domowy przecier pomidorowy

Przeciery pomidorowe dostępne w sklepach są często nafaszerowane chemią i nie dobre w smaku. Daję Wam zatem przepis na domowy przecier z pomidozorów. :)

Składniki:

  • pomidory (tak, bez tego nie będzie przecieru :P :P )
  • bazylia
  • oregano
  • cukier
  • papryka czerwona słodka (opcjonalnie)
  • sól (opcjonalnie)
Pomidory myjemy i kroimy (około 3 kg starczy na 3 litry przecieru). Nie musicie zdejmować skórki, wystarczy tylko wykroić ten zielony środeczek.
Następnie pomidory wrzucamy do blendera (może być każde inne urządzenie które zrobi z pomidorów papkę, ja mam blender, więc nim się posługuję). Zblendowane pomidory wrzucamy do garnka, dodajemy bazylie i oregano, szczyptę cukru, ja dodaję też słodką paprykę czerwoną żeby mój przecier miał piękny, głęboki kolor, sypię też szczyptę soli, bo podkreśli ona smak i do tego ma właściwości konserwujące.
Przecier doprowadzamy do wrzenia (często mieszając) i gotujemy około 20-25 minut aż przecier nabierze konsystencji i koloru.
Słoiki wkładamy do dużego garnka z bawełnianą ścierką (czystą!) na dnie, to sprawi, że słoiki nie będą "migrować" w garnku i parzymy je (tzn. gotujemy przez kilka minut).
Do wyparzonych słoików przelewamy przecier, zamykamy wieczko.
No, teraz tylko pasteryzacja. :) Do naszego garnka ze ścierką wkładamy słoiki i zalewamy zimną wodą. Znów doprowadzamy do wrzenia, gotujemy zamknięte słoiki przez 15 min.
Gotowy przecier odkładamy w chłodne i suche miejsce, czekamy aż wystygnie i gotowe!

1 komentarz:

  1. Wkradł mi się błąd który dopiero teraz zauważyłam. W składnikach 2 razy wymieniłam sól, ale oczywiście chodziło mi o sól i cukier. Już poprawione :)

    OdpowiedzUsuń